torsdag den 30. august 2012

We live in a small world!

Ja, vi lever virkelig i en lille verden.. for i går efter min US History class tog min teacher ms. Landry mig til side og sagde, at hun have tænkt på mig hele dagen i går, fordi jeg havde sagt at jeg var fra DK og så i 2nd period (klassen efter min) var der også en pige (udvekslingsstudent) også fra Danmark, som hun ville have at jeg skulle møde! Hun hedder Sara, og det sjove er, at i Danmark, bor vi ikke enormt langt fra hinanden! 
Allerede i går begynde vi at få lektier... hvilket vi self. også har i dag .. yay..

Alting er virkelig anderledes her, det er helt vildt! Der er sååååå mange regler! fx. Tardys ... det er hvis Tardy-klokken har ringet og du ikke er i din klasse, skal du gå hen til noget der hedder en Tardy-station og få en tardy-slip, som man så skal give til sin lærer fordi man er kommet forsent... Og når du skal gå på toilettet, skal du spørge læreren og så giver hun dig en blå tavle som du skal tage med dig og skive hvornår du gå og hvornår du kommer tilbage.. Så er der Hall Pass, som jeg fik en af i dag, da jeg skulle til møde med min vejleder i min Art class ( hvilket jeg er ret glad for, for min art class... er virkelig kedelig) Men et hall pas er et lille gult stykke papir som du skal have med dig, så folk kan se du har fået tilladelse til at gå ud! Åhh jeg kunne blive ved med alle de ting man skal have tilladelse til!

Idag i soccer spurgte jeg så min coach om det ville være muligt, at jeg kunne få soccer i 7th period, (nu har jeg i 6th p) den soccer class jeg har nu er regular soccer, derfor også med alle sophmorsne og freshmensne, hvilket er fint nok, for de er virklig søde.. Men den i 7th period er soccer varsity, hvilket vil siger med Juniorsne + at det så er lige et nevua højere! Men det sagde han at jeg godt kunne, så nu må jeg bare se om det kommer til at passe med mit skema, da jeg lige pt. har Art i 7th period, hvilket jeg så ville (heldigvis) være nød til at udskift med en anden klasse... Ja det hele er lidt indviklet! 

og nå ja, her i søndags tog vil til Galveston Beach... Hvilket var ret lækkert med masser af palmer omkring en og pelikaner der fløj over hovedet på en, det var ret nice! EN ting jeg dog var lidt bange for, var at der er store hajer i vandet, men man må jo bare tænke på at der ikke er ret tit at de kommer ind på lavt vand...Dog blev jeg noget så forbrændt af solen, så jeg ikke kunne ligge ned, på ryggen de to første dage, men nu er den røde farve væk og er blevet til en dejlig brun farve, hvilket bestemt ikke gør mig noget!  Har lagt nogle billeder ind derfra, der er ret uheldige af mig... men whatever ;-)

Og nå ja... lige nu er der hurricane warning, fordi at der i Houston area er en hurricane.. og en anden ting er, at der er lige for 2 ugers tid siden kommet en dødelig myg, her i houston området, så man skal passe lidt på med at gå ud om aften uden myggespray... Og den er jeg virkelig dårlig til at huske, for hver aften når jeg løber, glemmer jeg den altid... Men sandsynligheden for at jeg lige præcis skulle blive stukket af nettop den myg, der er smittet af sygdommen er ret lille, så jeg tager det ikke enormt tungt.. Det eneste der er ved det, er at hvis man bliver stukket, er der ikke noget at gøre, for der er ingen behandling mod den... 

Homework...

Mit hall pass slip haha! synes det er lidt til grin at man skal have sådan en..

Ready for soccer! 

Selv lektier og bøger er større her i Texas 

MIt Student ID som jeg hverdag skal have rundt om halsen.. så er det uheldige bare, at man kun får en chance til at få taget sit billede, og hun sagde ikke hvornår, så det ligner jeg har lukket øjne på mit billede! og jeg skal betale 5$ igen hvis jeg vil have lavet et nyt! det gør jeg sikkert snart for det der billede ... oh my!

Galveston 

Min hostmom, Anke og jeg!




-Jessica


Ingen kommentarer: